no pasaran 2

Čas branja: 7 min.

(govor pred petindvajsettisočglavo množico na demonstracijah na prešernov dan v petek, 8. februarja 2013)

Iztok Osojnik: Kosovel in sedem palčkov, spremna beseda Taja Kramberger
Iztok Osojnik: Kosovel in sedem palčkov, spremna beseda Taja Kramberger

ne vem, kaj naj rečem, toliko tega je,
o čemer bi danes govoril
ampak rad bi vam povedal o hitlerju
so ljudje, ki se ne zavedajo nekaterih reči
so ljudje, ki poženejo stroj smrti, ne da bi vedeli, kaj počnejo

čeprav so v svoji zaslepljenosti z oblastjo prepričani, da dobro vedo
trgovci z orožjem so trgovci s človeškim mesom in trgovci s tujo lastnino
to počnejo zelo premišljeno, toliko trupel sem, toliko trupel tja
ampak stroj smrti ni buldožer, ki ga vozi šofer
stroj smrti je šofer, ki ga vozi buldožer

ko zaženeš motor in se stroj ogreje, je masovni morilec njegov suženj
stroj vozi in ubija, uničuje ulice in ceste in infrastrukturo
ta stroj je zgodovinski
zgodovinarji dobro poznamo ta stroj in njegovo delovanje
groza nas je njegovega delovanja

buldožerist in njegov oproda s kardinalsko čepico na glavi
vedno so stali ti antikristi v imenu kristusa ob šoferju buldožerja smrti
dobro vemo, kdo so bili in kdo so danes
imajo imena in hodijo po javnih cestah
stali so na cerkvenem vhodu in kričali:

„borite se za svojo patrio in pojdite v smrt zanjo
deus lo volt,“ ti, ki z bogom nimajo nič, izgnali so ga
in si prilastili tempelj, ti v škrlatu in mašnih plaščih,
da ne bo pomote, namreč tako so maševali
„če torej enega od vas prevzame smrt v teh pokolih,

naj bo smrt za vas pokora in odveza vseh grehov
v nasilni vojni, v agresivni vojni, excidium“, eksterminacija
vojna proti vsem, ki niso v naši partiji, proti brezvercem in
drugovercem, proti izbrisanim, ki so jim ukradli državljanske
pravice, spomnite se nürnberških zakonov, spomnite se jih,

proti državljanom, ki so jim ukradli človeške pravice in blaginjo,
v svinčeni, ubijalski vojni, kolektivni linč in vojni zločin, pravijo:
„vojščaki izpolnjujejo božjo voljo, njihova dejanja so opus dei.
boj proti sovražnikom krščanskega zahoda je nadčloveški in
temu primerno nečloveški (boj brez usmiljenja).

brutalnost in okrutnost sta izraz verske doslednosti.
zmaga pomeni iztrebljenje sovražnika. je velik pokol“
v procesiji pod zastavo boga in proti zapovedi, ki pravi ne ubijaj
cerkev in oikonomia, dva izraza za isto stvar,
za upravljanje božjega stvarstva na zemlji

ki pomeni upravljanje, menedžment,
a zato so izgnali boga in se sklicali na kristusa,
vikar kristusov je stal pri vhodu v cerkev
in blagoslovil morilce, križarje, ki so šli pobijat in klat po svetu,
v palestino najprej, potem pa na sever evrope in na jug,

v languedoc, zadar in konstantinopel
v porurje in vzhodno prusijo, na bavarsko koroško in
v južno ameriko, afriko, med indijance v severni ameriki,
v grčijo, indokino in irak, kombajn smrti in
oikonomia sta se drug z drugim vedno dobro razumela,
papež je konkordat z mussolinijem sklenil leta 1929

in reichskonkordat s hitlerjem leta 1933
v auschwitzu je poleg taborišča smrti stal katoliški konvent
ko je ratzinger v münchnu vodil škofijo, se tam nikoli ni poklonil žrtvam,
rožman je blagoslavljal okupatorje in
preklel borce proti njim, borce za svobodo.

ste po naključju videli kdaj mašnika v gramozni jami?
kaj se čudite?
zgodovinska pesem, rekel sem, to bo zgodovinska pesem,
zgodovina pripoveduje, kako je bilo
in kako ne bi smelo več biti, a se dobro zaveda groze,
ki jo pomeni stroj smrti,

totalitarni tanatalni buldožer, šofer sedi tam zgoraj,
v črnem transu sedi tam zgoraj,
v psihopatološkem zanosu sedi tam zgoraj,
noži sekajo, oči se mu črno svetijo, srce njegovo
hudobno, maščevalno, grenko, bolno,

pognal je stroj smrti, trgovci z orožjem trgujejo s človeškim mesom,
stroj smrti in čikaška šola, upravljanje božjega stvarstva na zemlji,
katastrofe, krize, naravne nesreče, načrtne vojne, puči,
zlate priložnosti, vse uničiti
in potem postaviti svoje lopove in tatove v armanijevih oblekah
in vojaških čevljih na ključne položaje,

tam nekje se uri vojska za borbo z urbano gverilo,
kaj se čudite?
ali je v naravi volka, da varuje drobnico pred tropom zveri,
„ali zahtevate od volka, naj si izdere zobe?“
črna maša v črnem gozdu, označil bom antikriste, je govoril učenik,

ta bo šepal, oni jecljal, tretjemu bodo iz ust lezle črne kače,
četrti, se spomnite heydricha in konference na wannseeju,
v najdražji obleki in z zloščenimi čevlji, postaven in skrbno počesan,
vas na koga spominja? na manekene iz izložbe?
se spomnite tiste morilske druščine, goebbels je segel po pištoli,

ko je kdo omenil kulturo
in ministrstvo za kulturo preobrazil v ministrstvo za propagando,
vam je to kaj znano?
govorim vam o himmlerju, ki je vodil policijo
(in v zobu skrival strup),

poznamo kakšnega podobnega ministra, kako je kaj s tistim,
ki se v imenu znanosti vozi okoli v audiju in uvaja podobno izobraževanje, kakor so to storili v avstriji pred dvesto leti,
univerzitetni izobraževalni sistem so nadgradili v štiriletno osnovno šolo,
medije pa v rokodelske novice,

ali je kje kakšen tak, ki uničuje najboljše ume in jih izganja v tuje dežele,
najboljše stare in mlade ume, 40.000 mladih umov v nekaj letih,
najboljših, najbistrejših, najuspešnejših,
da tukaj ne bi delali zmede, razmišljali, da ne bi kdo povzdigoval glasov,
da ne bi kdo vedel, za kaj gre, humanisti, dajte no, ti preveč vedo,

da jim ljudje ne bi po naključju prisluhnili namesto onim
mešetarjem na prižnici,
da ne bi dvigali glav in se spraševali, kdo pa so ti pritepenci,
kdo so ti konkordati, kdo so ti piloti stroja smrti, kdo so
ti trgovci s človeškim mesom in človeškimi pravicami,
kdo so ti, ki kradejo naše banke,

naše zavarovalnice, naš telefonske družbe, našo farmacevtsko industrijo,
naše železnice in ceste,
naše univerze in gledališča, naše časopise in našo pamet,
našo vsakdanjo, materialno in umsko svobodo in pošten
zaslužek za pošteno delo,
našo svobodno ustvarjalnost,

kdo so ti, ki tako brezsramno kradejo državo,
in kdo so ti črni mašniki teoloških kretenizmov in sprenevedanj,
kdo so ti upravljavci črnega stroja smrti,
kdo so ti pogrebniki na lastnem pogrebu,
kdo so ti veleizdajalci državljanov in države,
kdo so ti mednarodni mešetarji in posredniki tujih bank in politik?

kakor rečeno, rad bi vam povedal o hitlerju,
o krvnikih z urha in z golega otoka, saj gre za ene in iste,
o vampirjih zlobe, o črnih jezdecih apokalipse, o ustrahovanju in klanju, zagroženem v razodetju svetega janeza s patmosa v neki votlini tam,
o pošastih groze, o svobodnem trgu smrti, o korporativnem kapitalizmu smrti,

rad bi vam govoril o množičnih umorih in
pobijanju, o masakrih in mučenjih,
o genocidu kot o političnem programu skoraj dva tisoč let
stare nicejske sekte črnomašnih oblastnikov,
kakor je zapisan v zgoraj navedenem zadnjem
kanonskem tekstu svetega pisma nove zaveze
(zanimivo, drugje uporabljajo besede testament in biblija, knjige, v pluralu),

o zgodovinski usodi evrope in organiziranem, orkestriranem izkoriščanju,
o tisočletjih lažnive morale in pijane ekstaze smrti,
rad bi vam povedal o hitlerju in njegovi falangi,
o čikaških fantih, zaradi katerih je bilo v pol stoletja
pobitih sto milijonov in več ljudi, pretežno civilnega prebivalstva,

rad bi vam govoril o hitlerju, rad bi vas vprašal,
kako naj mi, ki smo se tu dvignili na noge,
preprečimo, da skorumpirani kriminalec ne bo zagnal buldožerja smrti,
torej kaj zdaj, vas sprašujem, kaj bomo zdaj, je dovolj, da se tu zbiramo,
je dovolj, da mirno demonstriramo,

kaj pa državljanska neposlušnost, kaj pa demokratična pravica,
da na svojem delovnem mestu
in v vsakdanjem življenju rečemo ne,
da vsi skupaj nehamo plačevati položnice
(naj jih plačajo oni, ki nas z njihovo pomočjo izsesavajo)
da se ne zmenimo več za dekrete in zakone,

ki jih proti nam sprejemajo tu blizu, sestavljajo
pa tam nekje na obrobju kake vasi
v črnem bunkerju zlobe in pohlepa in psihopatologije smrti,
pijani od prazne, nihilistične, zlobne oblasti, ki deluje samo zato,
ker pristajamo na njene ukrepe,
(kdo pa jim ploska, ko stopijo iz avta, kdo jih voli,

kdo se rad fotografira z njimi na buldožerju,
kdo rad skupaj z njimi vleče štrik čez kolpo in zlaga opeko),
zvlecimo jih ven iz njihovih audijev,
naj si ne upajo več hoditi na svoje z našim
denarjem plačane proslave revanšizma in sovraštva,
postavimo jih pred sodišče in jih obsodimo veleizdaje,

za vsako prodano ali uničeno banko ali podjetje naj dobijo po deset let,
za vsak kovanec, ki so ga ukradli, deset let,
za izdajo zaupanja državljanov deset let,
ne čakajmo na samomorilski učinek buldožerja smrti
v črnem bunkerju zlobe pod zemljo,

kakor so čakali oni na potsdamer platzu v berlinu,
in naj enaka usoda doleti tudi tiste,
ki so z njimi sklenili hudičev konkordat,
naj bo jasno, nihče jim ne bo sodil na onem svetu,
kajti dobro vedo, da njihovega boga ni in poslednje sodbe tudi ne bo,

že davno so iz svojih agencij izgnali jezusa,
zavetnika siromakov in tistih, ki se jim godi krivica,
nikar se ne pustite preslepiti, ko govorijo o karitativni
dejavnosti za sto tisoč evrov,
ne poskušajo več skriti svojega napuha in pohlepa.
milijardo in pol evrov je jasno videti, kako je poniknila za tistimi

kartonskimi škatlami, ki jih delijo, milijarda in pol evrov vseh tistih delničarjev, ki so jih opeharili, milijarda in pol evrov, o katerih molčijo in še si drznejo poučevati ljudi o morali, o grehu napuha, o božji besedi, o ljubezni in milosti božji, milijarda in pol pod mizo vrhovnega mašnika s tisto zakrivljeno palico v roki
nedaleč stran od tu,

milijarda in pol, milijarda in pol. in še šest milijard kar tako
in dvesto petdeset milijonov za orožje (v liechtensteinu) in
tristo milijonov kar tako za šampanjec ali potovanje na sejšele,
in sedemdeset milijard evrov na kajmanskih otokih in cipru,
ki je tudi otok, afrodita se je tam

rodila iz morske pene,
in novih enajst milijard v državnem holdingu
in koliko milijard za mednarodne pokrovitelje in na koliko stoletij dolgo
že kmalu na novo potopljenih (pokradenih) podjetij v slabi banki in v obliki javnega dolga in koliko stoletij odiranja in pokradene samostojnosti in razprodanega suženjstva še

in koliko stoletij krize in varčevanja in na čigav račun
in kaj bomo zdaj, kaj bomo storili, kaj bomo storili, kaj bomo storili zdaj,
je dovolj mirno protestirati, satjagraha,
ne-pasivni odpor vsepovsod in ob vsakem času,
dokler se ne bo izvoljena elita v državnem zboru streznila

in bodo tisti s ponarejeno
ali pod mizo kupljeno diplomo in zlobnim pohlepom,
partijski sužnji in podrepni priskledniki, pediseques, lobisti
ostali brez plač in privilegijev, ker zlorabljajo svoj položaj?
govorim vam o hitlerju, spomnite se hitlerja,

spomnite se let med 1933 in 1945
in potem se spomnite kumrovca in vatikana
in konkordatov in kolaboracije
in borbe za samostojnost in svobodo, spomnite se, spomnite se zdaj,
spomnite se progresivnega nenasilnega nesodelovanja,

spomnite se islandije, spomnite se svaradža, svobode,
socialne, politične, ekonomske, kulturne, ustvarjalne svobode
in vseh drugih svobod,
spomnite se svojih prednikov, ki se nikoli niso predali,

vedno so se kot risi zrelo spopadli za svojo svobodo,

brez oklevanja, za svoje pravice, za svojo neodvisnost, tisoč let boja,
naša živa zgodovina tukaj in zdaj,
spomnite se hitlerja in njegovih črnih hlapcev smrti
in spomnite se tudi, kako so končali, v betonskem bunkerju pod
razrušenim mestom in
s sežganimi zobmi, obrnjenimi v strop,

spomnite se
no pasaran, ni govora, slišite
no pasaran

Iztok Osojnik: Kosovel in sedem palčkov. Spremna beseda Taja Kramberger. Vnanje Gorice: KUD Police Dubove, 2015 (Kam, 1). 102–109.

Se vam zdi prispevek zanimiv?

Ocenite ga s klikom na zvezdice!

Ker se vam prispevek zdi zanimiv …

Sledite nam na družabnih omrežjih!

Žal nam je, da se vam prispevek ne zdi zanimiv.

Z vašo pomočjo ga lahko izboljšamo!

Kako bi lahko prispevek izboljšali?

Samozaložba.si