5 primerov socialnih iger s knjigo

Čas branja: 13 min.

V tem prispevku predstavljam 5 primerov tematskih sklopov socialnih iger s knjigo za otroke, ki sem jih izvajala v Knjižnici Ivančna Gorica.

Več o zasnovi in izvedbi programa si lahko preberete v članku Socialne igre s knjigo.

Prijatelj za igro

PRAVLJICA: Ko najdeš pravega prijatelja

UVODNA IGRA – SPOZNAVANJE: ODEJA SE ODMAKNE

Material: odeja

Igra: Skupino razdelimo na pol. Med obema skupinama dva držita odejo – naredita pregrado. Skupini se potem usedeta vsaka na svojo stran pregrade, tako da jih skupina na drugi strani ne more videti in da je pol metra na vsaki strani pred odejo prostor. Vsaka skupina potiho izbere nekoga, ki se nato odplazi pred odejo in se usede na tla pred sredino odeje, tako da ga skupina na drugi strani ne more videti. Nato osebi, ki držita odejo, spustita odejo. Takrat morata osebi, ki si sedita nasproti, čim hitreje izgovoriti ime osebe nasproti. Tisti, ki prvi izgovori ime nasprotnega, ostane na isti strani, v isti skupini, tisti, ki je bil počasnejši, pa zamenja stran in odide v drugo skupino. Igra se nadaljuje po občutku vodje.

Stena iger
Stena iger

DEJAVNOST: STENA IGER: Na steno je pritrjen barvni karton, na katerem je 9 žepkov, v katerih so različne igre, ki se jih lahko igramo skupaj s prijatelji, družino. Žepki so različnih barv. V vrečki so žogice takšnih barv, kot so žepki. Otroci žrebajo barvo (določi izvajalka, npr. kdo ima rojstni dan decembra). Ko je kroglica izbrana, otroci dobijo vprašanje, ki je povezano s knjigami, knjižnico. Če nanj odgovorijo pravilno, lahko pogledajo, katera igra je v žepku, in jo nekajkrat odigrajo. Vsaka igra se igra približno 7 minut oz. po potrebi, želji otrok.

VPRAŠANJA:

  • Kako je ime najboljšima prijateljema Pike Nogavičke?
  • Kakšno solato ima najraje želvak Franček?
  • Katera junakinja Roalda Dahla ima rdečo pentljo v laseh in posebne moči?
  • Zakaj je Muca Copatarica otrokom jemala copatke?
  • Kako je naslov prvi knjigi iz serije knjig Harry Potter?
  • Katera žival je v knjigi Mojca Pokrajculja kradla med?
  • S čim se naokoli prevaža Nodi?
  • Naštejte imena vseh štirih ninja želv.
  • Naštejte vsaj 3 zbirke knjig (več knjig istega avtorja, ki so napisane na podoben način, se nadaljujejo, imajo iste nastopajoče …).
  • Kateri so trije najboljši prijatelji kužka Pikija?
  1. KIPI

Igra: Za igro potrebujemo večji prazen prostor. Udeležencem naročimo, naj sestavijo skulpturo, pri kateri sme biti na tleh določeno število rok in nog. V skulpturi morajo biti udeleženi vsi igralci. Pri tem udeleženci ne smejo sedeti na tleh, razen če je takšno navodilo.

  1. ROČNI NOGOMET

Material: manjša žoga

Igra: Otroci se postavijo v krog in noge dajo narazen. Vsak se mora z nogami dotikati soseda, da je krog sklenjen. Noge predstavljajo gol, ki ga lahko otroci branijo z rokami. Če gre žoga skozi gol, je posameznik izločen. Igra se igra, dokler ne ostanejo še trije tekmovalci.

  1. IME, ŽIVAL, PREDMET NA ČRKO

Material: tabele, svinčniki, kemični svinčniki

Igra: Otroci imajo narejeno razpredelnico, kjer so prostori za zapis imena, živali in predmeta na določeno črko. Izvajalka se z otroki dogovori, kako bodo določali črke. Ko je črka izbrana, imajo otroci pol minute, da zapišejo besede na to črko. Ko se čas izteče, preverimo odgovore in točkujemo (nihče nima isto – 10 točk, ponavlja se – 5 točk, nimam – 0 točk).

  1. UGANI, KDO SEM

Material: samolepilni listki z osebami

Igra: Otrokom na čelo nalepimo listke, na katerih piše, kdo so (lahko je to znana oseba, lik iz risanke). Njihova naloga je, da z vprašanji čim hitreje ugotovijo, kdo so.

  1. ŠTIRI V VRSTO

Material: stoli, krep papir dveh različnih barv

Igra: Skupino razdelimo v dve skupini (s štetjem). Vsaki skupini okoli roke navežemo drugačno barvo trakov. Igralno polje lahko sestavimo s 16 stoli. Naloga vsake skupine je, da se postavijo v polje v ravno vrsto, stolpec ali diagonalo. Začne prvi igralec, nato prvi iz druge skupine …, dokler niso vsi v polju. Zmaga skupina, ki ji to uspe. Igralci se med igro med seboj ne smejo posvetovati.

  1. EVOLUCIJA

Igra: V začetku igre so vsi igralci v stadiju jajca in se želijo razviti v višjo (na koncu najvišjo) vrsto. To naredijo tako, da se dve enako razviti vrsti pogajata v sistemu Kamen-škarje-list, kdo bo višje razvita vrsta. Kdor izgubi, nazaduje vrsto nazaj oziroma ostane jajce. Ko enkrat pride do modreca, modrec ostane in uživa v opazovanju. Med seboj se smejo pogajati samo iste vrste: dinozavri z dinozavri, ninje z ninjami…

  • Jajce – se valja po tleh (z rokami objamemo kolena in se počasi valjamo sem ter tja)
  • Kokoš – se v počepu ziblje po prostoru, z zaprtimi komolci in kokodaka
  • Dinozaver – se opogumi, se pretegne, naostri kremplje ter strašno rjove
  • Ninja – kreči kroge, upogne svoja kolena, se bori s fiktivnim mečem
  • Modrec – se postavi pokončno, mirno, roko ima pod brado in si ogleduje primitivno vrsto, kako se razvija.
  1. SOBNA KOŠARKA

Material: dva koša za smeti, dve žogici

Igra: Igralci se postavijo v dve vrsti. V primerni razdalji postavimo pred vsako vrsto igralcev koš ali vedro. Vsaka skupina dobi svojo žogo in vsak igralec jo poskuša vreči v »koš«. Vsak igralec mora enkrat zadeti koš, zmaga pa tista vrsta igralcev, ki prej zaključi z metanjem.

  1. DAN/NOČ

Igra: Voditelj govori DAN, NOČ v neznanem vrstnem redu. Ko reče DAN, otroci ostanejo v stoječem položaju, če reče NOČ, morajo počepniti. Tisti, ki se zmoti, je izločen.

  1. UJEMI STOL

Material: stol

Igra: Otroci stole zložijo v krog tako, da so hrbtne strani stolov obrnjene navznoter. Vsi razen enega sedijo na stolih. En stol je prazen. Tisti, ki stoji zunaj, se skuša nanj usesti, ostali pa mu to želijo preprečiti s tem, da se presedajo. Presedajo se lahko v smeri urinega kazalca in tudi obratno.

MATERIAL: odeja, stena iger (šeleshamer, barvni listi, lepilo, naloge, vprašanja)

Poišči svoj zaklad

PRAVLJICA: Žabec in zaklad

DEJAVNOST: ZAKLAD: Pred otroki je 9 steklenic (plastenk), ki predstavljajo keglje (lahko tudi keglji, če jih imamo). V teh steklenicah so naloge (nekatere za posameznika, druge za celo skupino). Ko otrok zadene plastenko, lahko iz nje vzame nalogo. Za vsako uspešno opravljeno nalogo skupina dobi namig (del verza), ki ga na koncu sestavijo. Ta jih vodi do skrinjice, v kateri je zlato (bomboni). Skrinjica je skrita nekje v knjižnici, zato gresta lahko ponjo samo dva (najstarejši in najmlajši). Pred tem se skupina pogovori o tem, kje bi lahko ta skrinjica bila.

NALOGE:

  1. Vsak posameznik naj na začetno črko svojega imena napiše, poskusi zapisati hrano, barvo, kraj, državo in naslov knjige. Ko vsi končate, vsak prebere, kaj je zapisal. Tako boste bolje spoznali svojo posadko.
    Material: list, barvice, svinčniki
  1. Za to igro potrebujemo pet prostovoljcev, ki jim zavežemo oči (lahko jim tudi drugi držijo roke na očeh). V usta jim polagamo koščke sadja, njihova naloga pa je, da prepoznajo, kaj okušajo. Pirati in iskalci zakladov morajo dobro poznati okuse, sadje, zelenjavo, da znajo preživeti, če se na poti izgubijo.
    Material: rute, sadje
  1. V škatli za čevlje je skritih 5 zobotrebcev. Poišči jih. Če ne moraš sam, lahko koga prosiš za pomoč.
    Material: zobotrebci, škatla za čevlje, vata
  1. Pred teboj je nekaj matematičnih računov. Izračunaj jih. Če ne znaš sam ali če pri katerem nisi siguren, lahko prosiš za pomoč. Vsak dober pirat mora znati računati milje, ki ga še ločijo do obale, zaklada, otoka.
    Material: matematični računi, kemični svinčnik
  1. Na zemljevidu Slovenije poiščite in pokažite 10 mest (Ljubljana, Maribor, Novo mesto, Murska Sobota, Višnja Gora, Koper, Nova Gorica, Kranj, Izola, Celje), tako se boš tudi pri iskanju zaklada bolje znašel.
    Material: zemljevid Slovenije
  1. Vsak izmed vas naj izdela ladjico iz papirja (lahko jo tudi malo okrasite, naredite jambore), da boste pravi pirati, ki so na lovu za zakladom.
    Material: papir, nabodala za ražnjiče, selotejp, škarje, flomastri, barvice
  1. Naštejte čim več stvari, ki za vas predstavljajo zaklad.
  2. Vsak naj naredi 10 počepov, 5 poskokov, 3 obrate v eno in 3 v drugo smer. Sedaj ste tudi fizično pripravljeni na lov.
  3. Ker mora vsak iskalec vedeti, kam potuje, mora poznati strani neba. S skupnimi močmi naštejte čim več načinov, na katere lahko v naravi poiščemo severno stran neba.
  4. Nekje okoli vas je skritih 10 barvnih slamic. Skušajte jih poiskati. Pri tem upoštevajte, da gre lahko na pot samo en otrok naenkrat. Ko se vrne z iskanja, gre na pot drugi otrok. Da bi našli zaklad, moramo spoznati svojo okolico in poznati vse skrite kotičke (za zunaj).
    Material: deset barvnih slamic

MATERIAL: 9 plastenk, zrolane naloge (obžgan list) + zavezano, skrinjica, bomboni

Bonton za otroke

PRAVLJICA: Mala miška, Hvala

UVODNA IGRA: DELITEV SKUPIN (BARVNA PALETA): Vodja si izbere tri barve, katerih listke razdeli udeležencem (trije najstarejši naj imajo vsak svojo barvo). Svoj stol izloči iz kroga in se postavi v sredino ter pokliče eno barvo, npr. zeleno. Ko to izreče, se morajo vse zelene barve presesti, svoj sedež pa si poskuša izboriti tudi tisti, ki je stal na sredini – na sredini ostane nekdo drug, ki spet izreče eno izmed barv, vse se ponovi. Možno je reči tudi barvna paleta, kar pomeni da se morajo presesti vsi sodelujoči, pri tem pa se ne smejo usesti na sosednji stol. Po nekaj minutah igre voditelj igro ustavi. Otroci, ki imajo isto barvo, odtlej predstavljajo eno skupino, ki tekmuje v kvizu. Vsaka skupina se usede za svojo mizo.

DEJAVNOST: Med to delavnico bomo spoznali osnove bontona za mizo, v knjižnici, v šoli, v pogovoru z drugimi ipd. Vse to bomo odkrivali prek kviza, ki bo sestavljen iz več delov. Med deli bomo kakšno stvar tudi v praksi preizkusili (npr. kako se pripravi miza, kako se bere knjigo, kako se pogovarja s starejšimi …). Vsak pravilen odgovor in pravilna interpretacija bosta skupini prinesla točko. Skupina, ki bo zmagala, bo za nagrado dobila nekaj sladkega.

KVIZ – BONTON ZA OTROKE:

DA/NE

  • Če sem sam, se moram obnašati prav tako pravilno, kakor se takrat, ko sem v družbi. DA
  • Na avtobusu lahko sedim na svojem stolu, četudi je ta poln starostnikov, ki zaradi natrpanosti avtobusa nimajo stola. NE
  • Če na poti od šole do doma ne najdem smetnjaka, lahko papirčke odvržem v travo, saj se bodo nekoč razgradili. NE
  • Starejše ljudi, ki jih poznam dalj časa, lahko tudi tikam. DA
  • Ko nekdo stori nekaj, kar ni prav, po pravilih, ga grem takoj zatožit. NE

IZBERI ODGOVOR

Lepo vedenje ima veliko prednosti. Katera ne spada mednje?

  1. Počutiš se bolj samozavestno.
  2. Dobiš veliko daril.
  3. Drugi ljudje se v tvoji družbi dobro počutijo.

Lepo vedenje je stvar:

  1. Ki jo obvladam od rojstva.
  2. Ki se je sproti učimo in naučimo.
  3. Ki se je ne da naučiti.

Kako se pri nas v javnosti nikakor ne pozdravljamo?

  1. Z drgnjenjem z nosovi.
  2. Ponudimo si roko in drugemu pogledamo v oči.
  3. Drug drugega lopnemo po glavi.

Kako ješ prav?

  1. Čim bolj se sklonim nad hrano, da se nič ne polije ali ne pade na mizo.
  2. Čim glasneje, da vsak opazi, kako zelo mi je všeč.
  3. Sedim vzravnano in hrano približam ustom.

Kaj ni dovoljeno med kolesarjenjem?

  1. Peti.
  2. Poslušati glasbo in telefonariti.
  3. Zvoniti.

Po šoli si zelo lačen in hitro kupiš nekaj za po poti. Kaj je primerno za vožnjo z avtobusom?

  1. Sendvič s klobaso.
  2. Nič.
  3. Čokoladica.

DOPOLNI STAVEK

  • Ko zeham, moram dati _________ pred ________. roko/usta
  • Zobe si umivam vsaj _______ na dan. 2x
  • Po jedi, hranjenju lahko kupček podre samo ______________, sicer pa je to zelo nevljudno. dojenček
  • Zadovoljstvo nad okusno hrano je najbolje izraziti s ­­­­­­___________ __________ in nikakor ne s cmokanjem, riganjem. prijazno besedo
  • Dve čudežni besedi sta ­­­­­____________ in ­____________. Hvala/Prosim

UGANI BESEDO

  • Olika – Predstavljajo jo spoštljivost, redoljubnost, prijaznost. Med ljudi prinaša dobro vzdušje in dobre odnose, če se je držijo vsi. Podobna beseda je oblika, le vzameš ji trebušasto črko.
  • Slušalke – Zaradi njih ne slišimo drugih ljudi, ne slišimo kaj se dogaja okoli nas. Spravijo nas v svoj svet, v katerem smo sami. Lahko so zelo nevarne, če jih uporabljamo v prometu.
  • Bonton – To so pravila lepega obnašanja, ki jih poznamo ali bi jih morali poznati vsi. Razlikujejo se od kulture do kulture. Rima se na bonbon.
  • Recikliranje – Namenjeno je ohranjanju čiste narave in s tem našemu obstoju. Delo je lahko zelo zamudno. Prepoznamo ga po različnih barvah smetnjakov in po ekoloških otokih.
  • Dolžnosti – Imamo jih vsi, tako otroci kot odrasli. Vedno nam nekaj nalagajo, kot nekakšna pravila, in lahko pomenijo kazen, če se jih ne držimo. Ponavadi jih naštevamo skupaj s pravicami (npr. v šoli je ena izmed njih, da nosimo copate).

NAŠTEJ

  • Naštejte čim več besed, ki se rimajo na besedo bonton. Časa imate eno minuto.
  • Kakšnih knjig NE vračamo v knjižnico? Naštejte vsaj tri primere. Zmečkane, strgane, polite, brez strani, umazane
  • Naštejte čim več primerov, v katerih si moramo nujno umiti roke. Časa imate eno minuto.
  • Katere pozdrave najpogosteje uporabljamo doma, z vrstniki in z ljudmi, ki so samo znanci? Naštejte čim več možnosti, ki so po vašem mnenju del bontona. Živijo, čau, objem, hej, poljubček/skrivni pozdrav, hej, živjo, čau, ojla, objem, dvig roke v zrak, mahanje/dober dan, lep pozdrav, stisk roke, nazivanje
  • Naštejte čim več stvari, ki jih ne počnemo, ko imamo obiske.

POKAŽI

  • Kako položimo vilice in nož na krožnik MED jedjo in PO jedi. X //
  • Kako izgleda pravilno postavljen pogrinjek, kakšna je pravilna postavitev pribora, krožnikov, kozarca?
  • Pokažite, kako brskamo po knjižnih policah, ne da bi pri tem pozabili, kje smo vzeli knjigo.
  • Pred vami so štirje kontejnerji (biološki odpadki, steklo, embalaža, papir) in nekaj smeti (rože, deodorant, pasta za zobe, steklenica vina, krompirjevi olupki, robček, časopis, jogurtov lonček, škatla od kosmičev, šampon, kozarec od kumaric). Razvrstite jih tako, da bo recikliranje pravilno.

ZAKLJUČNA IGRA: GORDIJSKI VOZEL: Skupina se postavi v krog z zaprtimi očmi. Igralci iztegnejo roke in se slepo oprimejo dveh rok, ki se jih prve dotaknejo. Nato odprejo oči in se skušajo razvozlati (tako da spet nastane krog (ali več krogov), ne da bi se pri tem spustili za roke. Pri tem delu bo potrebno sodelovanje vseh, ki so v skupini.

MATERIAL: barvni listki, vprašanja za kviz, nagrada

Mi se imamo radi

PRAVLJICA: Mi se imamo radi

UVODNA IGRA: A MAŠ KEJ RAD SVOJGA SOSEDA? V krog postavimo stole. Stolov naj bo eden manj, kot je otrok. En otrok se postavi na sredino in izbere prijatelja, h kateremu gre. Vpraša ga: »Ali imaš kaj rad svojega soseda?«. Če ta odgovori z DA, se njegova soseda zamenjata, tisti na sredini pa se skuša usesti na njuno mesto. Če reče NE, ga mora vprašati »Koga pa imaš potem rad?« in ta odgovori, da npr. vse, ki imajo dolge lase. Tako se vsi z določeno lastnostjo zamenjajo, sredinski pa se spet skuša nekam usesti. Tisti, ki ostane brez stola, nadaljuje igro.

DEJAVNOST: Kje vse se imamo ljudje radi? Koga vse imamo radi? Radi imamo starše, brate in sestre, sorodnike, prijatelje, sošolce … Z njimi počnemo vse mogoče stvari, se igramo, sprehajamo, hodimo na izlete, si krajšamo čas. Seveda pa lahko z njimi tudi ustvarjamo, in to iz najrazličnejših zanimivih materialov, ki jih lahko naberemo okrog hiše, v babičini ali mamini shrambi in kaj tudi v šolski torbi. Tako bomo na tej delavnici pogledali, kaj se skriva v izvajalkinem zabojniku in iz teh materialov skušali ustvariti čim več zanimivih stvari. Lahko izdelamo svojo družino iz kamnov, lahko napišemo pismo prijatelju in ga okrasimo s štampiljkami, ki jih naredimo iz krompirja. Lahko si naredimo nakit iz slamic, ali pa z njim razveselimo prijateljico, mamo, babico, sestro itd. Da bo doma bolj zabavno, si lahko izdelamo majhen bobenček iz jogurtovih lončkov. Seveda lahko otroci tudi kaj po svoji želji narišejo.

  • BARVANJE POTOČNIH KAMNOV: kamni, tempera (akrilna) barva, čopiči, lončki, voda, paleta
  • KROMPIRJEVE ŠTAMPILJKE: krompir, noži, listi, flomastri, barvice, tempera barva, paleta, čopiči
  • NAKIT IZ SLAMIC: slamice, vrvica, škarjice
  • ROPOTULJICA: jogurtovi lončki (lahko tudi prozorni kozarci), akrilne barve, čopiči, riž. Selotejp (močen), listi, barvice, lepilo, škarjice

Moja družina

PRAVLJICA: Mi se imamo radi

DEJAVNOST: ČLOVEK NE JEZI SE: Tokrat bo Človek ne jezi se, igra, ki jo velikokrat igramo v družini, potekal nekoliko drugače, brez tekmovanja, tako da bomo vsi imeli skupno nalogo priti od STARTA do CILJA, vmes pa se bomo srečevali z različnimi ovirami in jih SKUPAJ reševali. Te ovire bodo predstavljale različne naloge, ki zahtevajo sodelovanje in povezanost udeležencev. Ker je današnja tema družina, bodo naloge vsaj posredno povezane z njo. Če pridejo na barvno polje, sledi naloga (teh barvnih polj naj bo veliko), na poti sta tudi dve večji oviri. Polja so narisana po tleh z barvnimi kredami. Otroci morajo skupaj premikati figurico iz kartona.

  1. VISLICE

Material: listi, flomastri, listki z besedami (družinsko drevo, sodelovanje, pomoč, sorodniki, družinsko srečanje)

Igra: Najstarejši otrok dobi v roke listke z besedami. Najprej zapiše prvo in zadnjo črko prve besede ali besedne zveze in čaka, da ostali ugotovijo katere so manjkajoče črke. Vmes jih »obeša«. Ostali otroci morajo uganiti vseh 5 besed.

  1. A JE KAJ TRDEN MOST?

Igra: Ko naletimo na oviro, ki jo predstavlja most na igralni površini, morajo otroci zaigrati igro A je kaj trden most?. Izberemo dva prostovoljca, ki bosta predstavljala most, in jima določimo vlogi (nekdo je jabolko, drugi je žoga). Ko so vsi v kolonah, se gremo igro vlečenja.

Namen: S to igro želimo pokazati, da so družine lahko trdne, četudi jih sestavlja manjše število članov in četudi so drugačne od tistih jedrnih družin. Otrokom pokažemo, da obstaja več vrst družin, ki so lahko jedrne, enostarševske, razširjene ali reorganizirane. Ni važno število, važna je povezanost in moč, ki si jo člani nudijo.

  1. KUHAMO

Material: lonec, slamice, voda, posoda

Igra: Otroci in starši bi radi skuhali juho. Mama je nabrala vso zelenjavo, oče je prinesel meso. Težava je v tem, da doma ni vode, zato jo morajo otroci prinesti iz bližnjega vodnjaka. Vaša naloga je, da s slamicami prenesete čim več vode iz ene posode v drugo. Časa imate 5 minut.

Namen: S to igro želimo otrokom sporočiti, da je v družini potrebno skupno delo, da morajo otroci staršem pomagati pri opravilih, saj je tako veliko hitreje in lahko tudi zabavno. S sodelovanjem dosežemo vse, če le imamo voljo. Z igro otrokom postavljamo zabavne izzive in jih lahko tudi časovno omejimo, saj otroci radi tekmujejo s časom, ker s tem dokazujejo, da zmorejo.

  1. SKRIVALNICE (PREDMETA)

Material: magnet Krtek

Igra: Ko otroci pridejo do krtine, ki jo predstavlja luknja na igralnem polju, morajo poiskati krtka, saj je edini, ki jim lahko pokaže pot skozi podzemlje. Zopet rabimo dva prostovoljca, najbolje je, če pozovemo dva, ki imata rojstni dan npr. avgusta. Izvajalka gre z enim iz prostora, medtem pa mu drugi krtka skrijejo. Ko pride nazaj, je njihova naloga, da ga usmerjajo z glasom oz. s signali vroče-mrzlo. Ko en otrok odkrije krtka, ponovimo še enkrat.

Namen: Ta igra nas zopet opozarja na sodelovanje ter na dajanje jasnih navodil, na dobro komunikacijo v družini, ki jo nujno potrebujemo za razvoj in za to, da se počutimo varni.

  1. TELEFONČKI

Material: listek k stavkom

Igra: Otroci sedijo v krogu. Prvi otrok dobi v roke listek s stavkom iz knjige Krtkova Družina in ga pove drugemu. Tako se dogaja dokler stavek ne pride do zadnjega otroka, ki ga pove naglas. Otroci se morajo truditi, da čim bolj razločno povedo stavek, da se na poti ne spremeni.

Namen: Ta igra sporoča to, da je v družini nujno potrebna dobra komunikacija, da se morajo člani družine med seboj pogovarjati in biti slišani. Otrokom daje vedeti, da se moramo dobro poslušati, če želimo, da pravo sporočilo pride do vseh.

  1. BARVANKA

Material: list A4 ali A3, razrezan v dele sestavljanke (15 delov), barvice, flomastri

Igra: Otroci imajo pred seboj velik šeleshamer in nekaj tempera barvic, flomastrov ali voščenk. Vsak otrok ima eno minuto časa, da nekaj nariše. Ko se izteče minuta, ga zamenja drug otrok. Slika ni nujno povezana, lahko vsak nariše tisto, kar želi. Na koncu bo nastala zabavna slika.

Namen: S to igro pokažemo, da je v družini nujno sodelovanje in delitev vlog, da je dobro, da vsak stori svoj del, da potem nastane celota, ki je popolna. Podobno imajo tako starši kot otroci v družini svoje vloge, naloge in zadolžitve, ki se jih morajo zavedati.

  1. NAŠ HLADILNIK

Material: slika hladilnika, skopirana na A4 z 10 sestavinami (mleko, paradižnik, sir, salama, jogurt, marmelada, maslo, pomarančni sok, jajca, pašteta), svinčnik, listi

Igra: Otrok, ki ima prvi rojstni dan, je tisti, ki bo igro začel. Pokažemo mu sliko hladilnika in mu damo minuto časa, da si zapomni čim več sestavin, ki jih vidi. Ko je pripravljen, gre k listu in napiše, kar je videl, ter list odnese drugemu otroku. Ta ima zopet nekaj časa, da pregleda sestavine, nato jih pove tretjemu. Ta jih zapiše in pokaže četrtemu in tako naprej, dokler ne pridemo do zadnjega. Na koncu pogledamo na listek, koliko sestavin je bilo pravih.

Namen: Igra nima neposredne povezave z družino. Gre za to, da preverimo otrokovo pozornost, da jih spodbudimo k temu, da se zberejo. Koncentracija je pomembna tudi v odnosih z drugimi, da si zapomnimo, kaj nam naročajo, npr. kaj nam mama naroči, da prinesemo iz trgovine, hladilnika. Opomni nas, da si stvari lahko zapišemo, če si jih ne moremo zapomniti.

  1. USKLADIMO SE – ŠTEJMO DO 15

Igra: Otroci sedijo v krogu. Njihova naloga je, da brez prejšnjega pogovarjanja, dogovarjanja in brez neverbalnih znakov preštejejo do 15, tako da številke nikoli ne izgovorita dva otroka naenkrat . Če jo izgovorita dva naenkrat, gremo od začetka.

Namen: Kaj je namen te igre, nam pove že sam naslov: njen namen je, da se otroci med seboj uskladijo. Včasih v družini vemo, kaj nekdo potrebuje, ne da bi karkoli rekel – kar spominja na to igro. Včasih se nam ni treba pogovarjati, pa vseeno mislimo iste stvari in se miselno uskladimo, dopolnjujemo.

  1. POIŠČI BESEDO

Material: list z besedama (DRUŽINA – ANIŽURD)

Igra: Besedi sta napisani druga nasproti druge (navpično), med njima pa je prostor. Naloga skupine je, da poišče čim več besed, ki se začnejo in končajo na podano črko. Pri tem morajo sodelovati.

  1. REŠITE KRIŽANKO (GESLO: DRUŽINA)

Material: križanka, flomaster

Igra: Skupina mora skupaj rešiti križanko in ugotoviti, kakšno je njeno geslo. Četudi geslo ugotovijo prej, morajo križanko rešiti do konca. Najstarejši otrok naj bere trditve, ostali pa naj mu pomagajo pri iskanju rešitev. On naj jo tudi zapiše.

  1. ZABAVAJMO SE

Material: baloni

Igra: Naloga otrok je, da balon vsaj 2 minuti obdržijo v zraku, ne da bi se dotaknil tal. Vmes jim lahko dodajamo pravila (ne smeš odbijati z roko, s katero pišeš, počepni, stoj na eni nogi), lahko pa dodajamo tudi balone.

Namen: Namen igre je zabava in sprostitev, ki sta tudi sestavni del vsake družine. Poleg tega otroke spodbuja k sodelovanju in pozornosti, hkrati pa v njih sprošča veselje in igrivost.

Se vam zdi prispevek zanimiv?

Ocenite ga s klikom na zvezdice!

Ker se vam prispevek zdi uporaben …

Sledite nam na družabnih omrežjih!

Žal nam je, da se vam prispevek ne zdi uporaben.

Lahko ga izboljšamo!

Kako bi po vašem mnenju prispevek izboljšali?